Pierwszy miesiąc za nami!
We wrześniu rozpoczęliśmy naszą przedszkolną przygodę. Pierwsze dni nie były dla nas łatwe, trudno było rozstać się z mamą i tatą. Dziś już wiemy, że w przedszkolu jest bardzo fajnie. Wrzesień minął nam pod hasłem adaptacji: poznaliśmy nowych kolegów, nasze panie, sale przedszkolną i plac zabaw. Codziennie uczestniczyliśmy w zajęciach muzyczno – ruchowych, plastycznych i innych rozwijających nasze umiejętności. Uczyliśmy się bezpiecznie bawić, korzystać z dostępnych zabawek i pomieszczeń oraz kształtować nawyki higieniczne. Z każdym dniem jesteśmy coraz bardziej samodzielni, zaradni.
Zaczęliśmy od poznania nazwy grupy, co było okazją do wykonania prac plastycznych grupowych i indywidualnych dotyczących motyla. We wrześniu świętowaliśmy również urodziny : Oliwia K. i Oliwia R. Podczas celebrowania tego ważnego święta, solenizant zajmuje honorowe miejsce w sali, a cała grupa śpiewa huczne „sto lat!”. Następnie przychodzi czas na życzenia i zabawy muzyczno – ruchowe.
15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania i odwagi w pokonywaniu trudności. Tego dnia nasze zabawy wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta, dzieci obejrzały projekcję filmu o dziewczynce Vashti i jej kropkowej twórczości. Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, talent. Tego dnia również dostrzegaliśmy kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie nie zwracał uwagi. Okazało się, że kropki towarzyszą nam w naszym codziennym życiu: są w kropkach biedronki oraz na muchomorku. Kolejnym punktem tego dnia było uczestnictwo w wielu zabawach z kropką. Na zakończenie naszego świętowania dzieci wykonały pracę plastyczną – Kropkowe drzewa oraz pracę grupową kółeczkową stonogę motylkową.
Braliśmy udział w zajęciach związanych z bezpieczeństwem na drodze. Wiedzę o ruchu drogowym zastosowaliśmy w praktyce, podczas spaceru w pobliżu naszego przedszkola. Pani przypomniała nam, jak należy zachować się podczas wyjścia. Oglądaliśmy poznane znaki drogowe, obserwowaliśmy ruch uliczny. Wykonaliśmy też prace plastyczne związane z bezpieczeństwem na drodze. W naszej galerii można było podziwiać piękne sygnalizatory świetlne. P0znaliśmy zawartość apteczki pierwszej pomocy, nauczyły się podstawowych numerów alarmowych oraz jak wezwać pomoc przez telefon.
Uczestniczyliśmy również w kolorowym przemarszu po ulicach osiedla, który zorganizowano z okazji Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka. Tego dnia w naszej grupie dzieci spędziły ten dzień na zabawach muzycznych: ucząc się nowych układów tanecznych, na zabawach z balonami przy muzyce i zabawach z chustą animacyjną. Dzieci zmierzyły się ze ścieżką sensoryczną, która jest pewnego rodzaju torem przeszkód, którego funkcją jest stymulowanie zmysłu dotyku. Łapały kolorowe bańki mydlane.
28 września obchodziliśmy ,,Dzień jabłka''. Zachęcaliśmy dzieci do spożywania jabłek i ich przetworów, jako źródła witamin. Degustowaliśmy jabłka, piliśmy sok, braliśmy udział w zabawach. Następnie obejrzeliśmy bajkę edukacyjną pt. ,,Od kwiatuszka do jabłuszka”. Mamy nadzieję, że taki „tematyczny dzień” w przedszkolu zachęci dzieci do sięgania po owoce i posłuży promocji zdrowego stylu życia.
Obejrzeliśmy już pierwszy przedszkolny teatrzyk pt. „Szewczyk Dratewka”. Bajka o tym, że dobro wyświadczone innym powraca.
W przedszkolu nadszedł czas na jesienne zabawy, zbieranie liści, szyszek, kasztanów i żołędzi. W sali powstał Kącik Przyrody wzbogacony o dary jesieni, tworzy doskonały warsztat do wielozmysłowego poznawania i wzbogacania wiedzy o jesieni. Dzieci poszerzały swoją wiedzę na temat rodzajów drzew i środowisk w których rosną, kształtowały swoją wrażliwość na piękno przyrody i zmiany zachodzące w niej, zwróciły uwagę na zjawisko zmiany koloru liści i ich utratę przez drzewa w okresie jesieni , kształtowały umiejętność klasyfikowania darów jesieni wg podanej cechy, wykonały w grupach barwną pracę plastyczną, miały okazję do rozwijania kreatywności podczas zabaw muzyczno – ruchowych, wdrażane były do uważnego słuchania, skupienia uwagi oraz logicznego myślenia.
Większość Motylków zdążyło już się zaadaptować do przedszkolnej codzienności, resztę wciąż staramy się w tym wspierać podczas każdej aktywności.